جایگاه ما در جهان هستی

جایگاه ما در جهان هستی

جایگاه ما در جهان هستی

وضعیت: موجود
ناشر: کتاب کوله‌پشتی
قیمت:  
750,000ريال675,000ريال

(تئوری همه‌چیز (مبدا و سرنوشت عالم))

 

نویسنده : استیون هاوکینگ 

   ترجمه : صالح خواجه‌دلویی

 

کتاب جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (The Theory Of Everything: The Origin And Fate Of The Universe) مجموعه‌ای از 7 سخنرانی او درباره نظریه همه چیز است که نظریه‌ای بسیار شناخته شده در بین فیزیک‌دانان و بزرگترین مسئله حل نشده فیزیک نظری است. این نظریه بر این ادعا استوار است که می‌توان تمام نیروهای طبیعت یعنی گرانش، الکترومغناطیس و هسته‌ای ضعیف و قوی را با هم متحد کرد و نظریه‌ای ساخت که نظریه نسبیت عام انیشتین و نظریه میدان‌های کوانتومی را در خود جا دهد. مسلم است که این‌چنین نظریه‌ای در صورت وجود توصیف کاملی از تمام رفتارهای طبیعت را در خود خواهد داشت و پایانی بر مشکل بزرگ فیزیک نظری یعنی گرانش کوانتومی خواهد بود. در کتاب نظریه همه چیز هاوکینگ به تفصیل به بررسی تاریخ جهان از مهبانگ تا سیاه چاله ها می‌پردازد.

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین متفکران جهان شناخته می‌شود. او یک فیزیکدان تئوری برجسته است که آثارش به بازسازی مدل‌های کیهانی و اصلاح آنچه در آن‌ها وجود دارد کمک‌های شایانی کرده است. تصور کنید در اتاقی نشسته‌اید و به آنچه هاوکینگ در مورد دستاوردهایش می‌گوید گوش می‌دهید و انگار که در حال شنیدن سخنان کریستف کلمب هستید که درباره اکتشافاتش در دنیای نو سخن می‌گوید.

هدف کتاب جایگاه ما در جهان هستی، پاسخ به سؤالاتی است که از طریق کشفیات جدید و پیش‌رفت‌های نظری مطرح‌شده‌اند. این پاسخ‌ها، تصویر جدیدی از جهان و جایگاه ما در آن ارائه کرده که نه تنها با آنچه مدت‌ها پیش تصوّر می‌کردیم بسیار متفاوت است، بلکه حتّی تصویر یک یا دو دهه‌ی پیش را به چالش می‌کشد.

مشخصات کتاب جایگاه ما در جهان هستی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : جایگاه ما در جهان هستی
ناشر : کتاب کوله‌پشتی
نویسنده : استیون هاوکینگ
مترجم : صالح خواجه‌دلویی
نوبت چاپ : 11
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 120
شابک : 9786007642238
وزن (گرم) : 120
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×