نگرشی بر دین زرتشتی

نگرشی بر دین زرتشتی

نگرشی بر دین زرتشتی

وضعیت: موجود
ناشر: برسم
قیمت:  
1,200,000ريال1,080,000ريال

نویسنده : بهنام مرادیان 

 

کتاب نگرشی بر دین زرتشتی نوشته بهنام مرادیان، کتابی آسان و روان و غیرتخصصی درباره دین و فرهنگ باستانی ایران است.
دین زرتشتی بخشی از هویت تاریخی و ناخودآگاه فرهنگی ایرانیان است. همه ایرانیان وقتی درباره گذشته دور خود صحبت می‌کنند، تصویری مه‌آلود از شخصیتی به نام زرتشت دارند که آموزه اصلی‌اش «اندیشه نیک، گفتار نیک، کردار نیک» بوده است. اما وقتی یک ایرانی می‌خواهد این تصویر را بازتر و شفاف‌تر ببیند، با منابعی گاه محدود، گاه بسیار تخصصی و گاه جهت‌دار رو به رو می‌شود. این کتاب تلاشی است برای ارائه منبعی فشرده و چکیده که خوانشی از دین زرتشتی را برای جهان امروز و برای مخاطب عام ارائه کند. کتاب نگرشی بر دین زرتشتی تلاشی است برای اینکه این جای خالی را پر کند و بتواند اطلاعاتی مقدماتی و فراگیر درباره این دین برای خوانندگانش فراهم کند.
کتاب نگرشی بر دین زرتشتی که توسط یک پژوهشگر زرتشتی نوشته شده، این دین را از منظر پیروانش در روزگار معاصر توصیف می‌کند. در بخش‌های مختلف این کتاب شما با آیین‌ها، جشن‌ها و رسوم گوناگون زرتشتی، بنیادهای جهان‌بینی و الاهیات زرتشتی، مکان‌های مقدس و آیینی زرتشتیان، جامعه زرتشتیان، سیر تاریخی دین زرتشتی از دوران باستان تا به امروز آشنا می‌شوید. همچنین در کتاب نگرشی بر دین زرتشتی می‌توانید بدانید کتاب آسمانی و متون مقدس زرتشتیان چیست، استوره‌های آیینی این دین از چه نوعی است و فرهنگ شفاهی و ادبیات پیروان زرتشت چگونه است.
مطالعه کتاب نگرشی بر دین زرتشتی، نیاز به داشتن زمینه مطالعاتی خاصی ندارد و هر مخاطبی با هر میزان اطلاعات اولیه می‌تواند آن را مطالعه کند.

مشخصات کتاب نگرشی بر دین زرتشتی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : نگرشی بر دین زرتشتی
ناشر : نشر برسم
نویسنده : بهنام مرادیان
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1399
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 184
شابک : 9786227138078
وزن (گرم) : 220
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×