تپلی و بیست داستان دیگر

تپلی و بیست داستان دیگر

تپلی و بیست داستان دیگر

وضعیت: غیرفعال
ناشر: فرهنگ‌ معاصر

نویسنده : گی دومو پاسان 

   ترجمه : محمدرضا پارسایار

 

موضوع اصلی مهم ترین داستان در مجموعه کتاب «تپلی و چند داستان دیگر» به مقاومت فرانسه در برابر اشغالگران آلمانی در طول جنگ می پردازد. در نیمه اول داستان ، راوی پیشینه هر یک از سرنشینان را توضیح می دهد ، با تأکید ویژه بر خرده بورژوای دموکرات ، کورنودت ، که گفته می شود همه نوع دفاع را برای روئن طراحی کرده است. موضوع اصلی این است که در حالی که سرنشینان صحبت های زیادی در مورد مقاومت در برابر مهاجمان می کنند ، اما در نهایت به جای ماندن در شهر ، به صورت ناجوانمردانه فرار می کنند.
بخش اول داستان همچنین نشان می دهد که وطن دوستترین مسافر خود بول د سوف است ، شخصیتی محبوب در روئن ، در حالی که اشراف و بورژوازی ها برای پایان دادن به جنگ و بازگشت به این کشور خوشحال تر به تصویر کشیده می شوند. گی دو موپاسان نویسنده این اثر برخلاف دیگر نویسندگان فرانسوی آن دوره که شهروندان استانی فرانسه را به بی انگیزگی و بزدل بودن متهم می کردند ، از شور وطن پرستی ساکنان استان ها ستایش می کند.

مقاومت شخصی بول دو سوف در طول داستان افزایش می یابد. مقاومت بول دو سیف در برابر پیشرفت های جنسی افسران جنگ ، بار دیگر وطن دوستی وی را نشان می دهد ، چیزی که توسط شخصیت های دیگر مورد توجه قرار نگرفته است.

مشخصات کتاب تپلی و بیست داستان دیگر

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : تپلی و بیست داستان دیگر
ناشر : فرهنگ معاصر
نویسنده : گی دومو پاسان
مترجم : محمدرضا پارسایار
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : گالینگور - رقعی
تعداد صفحات : 314
شابک : 9786001051722
وزن (گرم) : 310
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×