گزیده آثار حمیدرضا اندرز (2زبانه)

گزیده آثار حمیدرضا اندرز (2زبانه)

گزیده آثار حمیدرضا اندرز (2زبانه)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: خط و طرح

نویسنده : هلیا دارابی ،احمدرضا نوری 

 

این کتاب در برگیرنده‌ی گزیده‌ای از آثار نقاشی و طراحی حمیدرضا اندرز از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۹، به همراه مقالاتی از رویین پاکباز، مهدی حسینی، هلیا دارابی و احمدرضا نوری، به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

حمیدرضا اندرز متولد سال ۱۳۴۹، در رشته نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای تهران دیپلم گرفت (۱۳۶۹) و دوره‌ی لیسانس همین رشته را در دانشگاه آزاد گذراند (۱۳۷۵). برای اولین بار در سال ۱۳۷۵ اثری از او در نمایشگاه گروهی گالری برگ به نمایش درآمد و از آن پس آثارش در چندین نمایشگاه گروهی دیگر در ایران، امارات، لبنان و امریکا به تماشا درآمده است. اندرز اولین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۹ در گالری نار برپا کرد و در سال ۱۴۰۰ نیز نقاشی‌ها و طراحی‌هایش همزمان با انتشار کتابی از او در گالری شیرین به نمایش درآمد.

رویین پاکباز، تاریخ‌نگار هنر می‌نویسد: «حمیدرضا اندرز در زمره‌ی هنرمندانی است که به تعبیری با چشم نیمه‌باز به جهان می‌نگرند اما تجربه‌ی بصری‌اش را با زبانی خاص بیان می‌کند. در دنیای تصویری او نور و سایه به سطوح دوبعدی تیره/روشن بدل شده‌اند، ابرهای آسمان به لکه‌های سفید تقلیل یافته‌اند، میوه‌ها و درختان حجم و وزن‌شان را از دست داده‌اند و در فضایی خالی و ساکن معلقند، پدیداری همزمان چیزهای دور و نزدیک هرگونه توهم عمق را زایل کرده است. اندرز در گرایش از محونمایی چیزهای واقعی به انتزاع شکل و رنگ در ترکیب‌بندی‌های سنجیده، بر اعتبار زیبایی‌شناسانه‌ی نقاشی‌اش افزوده است».

مشخصات کتاب گزیده آثار حمیدرضا اندرز (2زبانه)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : گزیده آثار حمیدرضا اندرز (2زبانه)
ناشر : خط و طرح
نویسنده : هلیا دارابی ،احمدرضا نوری
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : گالینگور - خشتی
تعداد صفحات : 156
شابک : 9786009827749
وزن (گرم) : 830
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×