حفره‌های ارزشمندی وجودی

حفره‌های ارزشمندی وجودی

حفره‌های ارزشمندی وجودی

وضعیت: غیرفعال
ناشر: روان‌شناسی و هنر

نویسنده : حمید آتش‌پور ،نسرین سلحشوری ،سامیه‌سادات آتش‌پور

 

 کتاب روانشناسی حاضر تحلیلی بر سلامت روان انسان معاصر براساس نظریۀ خود تحلیلی یکپارچه نگر است و تلاش دارد که افراد را با خود (وجود هر فرد)، احساس ارزشمندی، جنبه های جدید خود در راستای رسیدن به سلامت روان و چشم اندازی جدید از زندگی آشنا کند.

گزیده ای از کتاب :


تاکیدی که هم چنان محور وجودی ما را هدف قرار می دهد این است، تا زمانی که به خودمان عشق نورزیم، نمی توانیم عشق و علاقه دیگران را به درستی احساس کنیم. در واقع هرگز نمی توانیم به رضایت حقیقی از زندگی دست یابیم. مگر اینکه از خود تقویت مثبتی دریافت کنیم. دوباره تاکید می کنیم حتی اگر از دیگران تقویت مثبتی دریافت کنید ولی خود را دوست نداشته باشید، نمی توانید احساس مثبت دیگران را به درستی بپذیرید. درواقع چاه درونی ما اگر با عشق خود ما پر نشود، نمی تواند با تقویت های دیگران پر شود. چاه ما ته ندارد و این به معنای این است که احساسات ما هیچ گاه ارضا نشده و احساس رضایت پیدا نمی کنیم. اما اگر دیگران از این کار دست بردارند چه؟

اگر آنها ما را رها کنند، طرد کنند و به تحسین کردن ما پایان دهند، چه می شود؟

گرچه ما در این وادی برهوت، از تقویت های دیگران ارضا نمی شویم اما اگر آن را از دست بدهیم نیز تشنه تر از قبل شده و در جستجوی توجه و تحسین و تایید دیگران برمی آییم. عجیب این است که بدون احساس ارزشمندی خود، از علاقه مندی دیگران پر نمی شویم، اما از نبود آنها و عدم توجه آنها نیز خالی تر می گردیم. به نظر می رسد «بانک احساسی و عاطفی» ما زمانی پر می شود که بین دوست داشتن خود و توجه و علاقه مندی دریافت شده از سوی دیگران تعادلی برقرار باشد.

مشخصات کتاب حفره‌های ارزشمندی وجودی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : حفره‌های ارزشمندی وجودی
ناشر : روان‌شناسی و هنر
نویسنده : حمید آتش‌پور ،نسرین سلحشوری ،سامیه‌سادات آتش‌پور
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1397
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 77
شابک : 9786007063811
وزن (گرم) : 104
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×