دریای عشق

دریای عشق

دریای عشق

وضعیت: موجود
ناشر: باهم
قیمت:  
200,000ريال180,000ريال

نویسنده : الکساندر دوما

   ترجمه : حبیب شنوقی

 

در دوران جنگ 1812 ميلادي، يك افسر نيروي دريايي روسي به نام اليم همراه با پنج ملوان ديگر در كرانه هاي هلند گرفتار طوفان مي شوند و پس از نجات خود از درياي مواج به خانه ي پيرمردي هلندي پناه مي برند. جوان بيست و پنج ساله اي كه تا امروز در ميان آب ها زندگي كرده و جواني را در جنگ و سختي گذرانده، اكنون در اتاقي گرم، با وجود شام خوب، شراب كهنه، ميزباني مهربان و دختري دلربا احساس شادي و شعف مي كند. ميزبان آن ها كه در هلند اولين سازنده ي ماهوت است با پناه دادن ملوانان در اتاقي جداگانه و پذيرش اليم به عنوان يكي از افراد خانواده، قول رساندن آن ها به خانه ي چوبي شان در دريا را پس از يافتن فرصتي مناسب مي دهد.

اليم كه از همان لحظات اول ديدار با اين خانواده به دختر زيباي صاحبخانه، ژان، علاقه مند شده است، از فرصت پيش آمده استفاده مي كند و باب آشنايي با او را مي گشايد. با گذر زمان عشق و وابستگي عميقي ميان افسر جوان و ژان شكل مي گيرد. اين درحالي است كه اليم بالاخره بايد به وطنش بازگردد.

گزیده ای از کتاب :


-پس معني عشق همين است؟ واي كه اين عشق چقدر شخص را آزار مي دهد! ولي بايد گفت كه آزارش گوارا است.

اليم با خشونت گفت:

– اي كودك بازيگوش!

– اوه! غضبناك مشو اليم، وقتي تو اين طور مي شوي مي ترسم. چنان ترس بر من مستولي مي شود كه هنگام ورود تو به گلخانه من كه قبلا اينجا بودم، از بيم رفتم پشت ميز پنهان شدم، تصادفا تو هم روي اين نيمكت نشستي، از لاي شاخه گل ها چگونگي حالت تو را مي ديدم و چون به گريه افتادي ديگر نتوانستم خودداري كنم وگرنه مي خواستم آهسته، به طوري كه ملتفت نشوي، از در ديگر گلخانه خارج شوم و تو را راحت بگذارم.

همچنين از اينكه هنگام گريه مرا صدا مي كردي قلبم آتش گرفت، وقتي كه سرت را بلند كردي صورتت پر از اشك بود. حالم دگرگون شد به طوري كه مرا در آغوش نمي گرفتي، به زمين مي افتادم… آه! راستي چرا من اينقدر تو را دوست دارم؟

– براي اين است كه اين اولين باري است كه «دوست مي داري». ژان دست روي قلب خويش نهاد و گفت:

– و براي آخرين بار، تو چطور اليم؟

اليم بانگ زد:

– عشق من، براي زندگي كوتاه اين دنيا كافي نيست مي خواهم در آن عالم، عالم باقي نيز تو را داشته باشم.

مشخصات کتاب دریای عشق

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : دریای عشق
ناشر : باهم
نویسنده : الکساندر دوما
مترجم : حبیب شنوقی
نوبت چاپ : 1
تاریخ انتشار : 1398
نوع جلد و قطع : گالینگور - رقعی
تعداد صفحات : 88
شابک : 9786226452861
وزن (گرم) : 205
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×