بادبادک‌باز (ترجمه: علیرضا کورش‌لی)

بادبادک‌باز (ترجمه: علیرضا کورش‌لی)

بادبادک‌باز (ترجمه: علیرضا کورش‌لی)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: باهم

نویسنده : خالد حسینی

   ترجمه : علیرضا کورش‌لی

 

بادبادك باز اولين رمان نويسنده و يكي از مفهومي ترين و تاثيرگذارترين آثار در ادبيات داستاني جهان است. كتاب پيش رو دربردارنده ي داستان زندگي نويسنده ي افغاني مقيم آمريكا به نام امير است كه در پي يافتن يك پسربچه به كشورش افغانستان بازمي گردد و تحت تاثير سفر، سرگذشتش را مرور مي كند، او در اين ميان، آشفتگي هاي سياسي و فرهنگي زادگاه خود و تنش هاي قوميتي ميان هزاره ها و پشتونها را به تصوير مي كشد.

گزیده ای از کتاب :


لبخندی زد و دستم را گرفت: بختم گفته که پیدایت کردم. تو با همه افغان هایی که دیده ام زمین تا آسمان فرق داری. بیا دیگر از این موضوع حرف نزنیم، باشد؟

باشد.

گونه اش را بوسیدم و راه افتادم. موقع رانندگی از خودم پرسیدم چرا با دیگران فرق دارم. شاید چون در بین مردها بزرگ شده بودم. زنی دور و برم نبود و هرگز در معرض معیار دوگانه که جامعه افغانی با آن روبروست نبوده ام. شاید علتش این بود که بابا پدر افغانی غیر معمول بود، آدم آزاد اندیشی که با معیارهای شخصی زندگی می کرد، آدم خودرایی که از آن رسوم اجتماعی استقبال می کرد که مناسب می دید و به باقی رسوم بی اعتنا بود.

اما به نظرم دلیل اصلی بی اعتنایی به گذشته ثریا این بود که خود گذشته تاریکی داشتم. از همه زیر و بالای پشیمانی و حسرت خبر داشتم.

کمی پس از مرگ بابا من و ثریا به یک آپارتمان تک خوابه در فرمونت نقل مکان کردیم. اینجا چند خیابان با ژنرال و خاله جمیله فاصله داشت. پدر و مادر ثریا به عنوان چشم روشنی یک کاناپه چرمی قهوه یی و یک دست بشقاب برای ما خریدند.

ژنرال یک هدیه اضافی به من داد، یک ماشین تحریر نو آی بی ام…

من و ثریا در امور عادی و موضوعات کوچک زندگی زناشویی با هم کنار آمدیم. جای مسواک و جوراب هایمان یکی بود و روزنامه صبح را دست به دست می کردیم او طرف راست تختخواب می خوابید و من طرف چپ. او بالش پر دوست داشت و من بالش سفت. او برشتوک خود را سرپایی می خورد و دنبالش شیر می نوشید…

مشخصات کتاب بادبادک‌باز (ترجمه: علیرضا کورش‌لی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : بادبادک‌باز
ناشر : باهم
نویسنده : خالد حسینی
مترجم : علیرضا کورش‌لی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1399
نوع جلد و قطع : گالینگور - رقعی
تعداد صفحات : 375
شابک : 9786226999458
وزن (گرم) : 545
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×