نگذار دوباره هیچ لعنتی‌ای هوایی‌ات کند

نگذار دوباره هیچ لعنتی‌ای هوایی‌ات کند

نگذار دوباره هیچ لعنتی‌ای هوایی‌ات کند

وضعیت: موجود
ناشر: دریچه
قیمت:  
240,000ريال216,000ريال

نویسنده : مهتاب صفرزاده خسروشاهی

 

کتاب حاضر حاوی داستان های کوتاه، روان، زیبا و خواندنی است که با قلم مهتاب خسروشاهی به رشته ی تحریر درآمده است. یکی از زیباترین داستان های کتاب؛ داستان عشق  و صدای زندگی است. داستان مردی که هر روز به امید دیدن نوه های خود، ساکت پشت پنجره قلعه خود  می نشست و هرزمان که خبر آمدن نور چشم هایش را می شنید، همه جا را مرتب می کرد و خوشحالی تمام وجودش را فرا می گرفت. اما با رفتن او دیگر آن قلعه ی عشق هیچ صفایی نداشت.

گزیده ای از کتاب :


انتظار بود که حالا جای صدای بچه ها را، صدای زندگی را، عشق را در قلعه گرفته بود…

آقام که رفت، قلعه خاموش شد. مهرناز چشمش برنمی داشت جای خالی بابایش را ببیند، دیگر نمی آمد. رضا می آمد ولی بغض، امانش را می برید؛ تا او هم برید و دیگر نیامد.

قلعه برایم تمام زندگی بود؛ او بود، عشق بود، زندگی بود؛ اما نه حالا که نفس او نبود. های و هوی نوه ها نبود. خنده های سرخوشانه ی مهرناز و صلابت رضا به قلعه جان نمی داد. ماندم. نه اینکه نمانم و از حریمم محافظت نکنم. اما سکوت، صدای ترس داشت؛ صدای دلتنگی، صدای شکستن، فرو ریختن  و رفتن.

کوچ کردم سمت آباده؛ توی آپارتمانی قفسی. چشمم بر نمی داشت بعد آقام حتی به تاقچه نگاه کنم چه برسد به اینکه بمانم و جای خالی اش مثل خار توی قلبم فرو رود. سخت بود، سخت است؛ اینکه دل بکنی اما وقتی دلت نباشد، فرقی ندارد دلت کجا بتپد. اصلا می تپد دیگر؟ تا به حال بدون هیچی چمدان بسته اید؟ از آن چمدان هایی که نمی دانید برای چه، برای که، کجا، چمدان می بندید؟ می مانید بین ماندن و رفتن اصلا. سر آخر هم چند تکه لباس و یادگاری را بی میل و هول هولکی روانه چمدان می کنید و راهی قفس می شوید. برای من که این جابه جایی حال کوچ بی بازگشت را دارد. ناشکری نمی کنم. مهرناز و رضا هستند. اما آقام و قلعه نیست و این یعنی نیمی از من، شاید همه من دیگر نیست.

میراث فرهنگی قلعه را خواسته؛ اما دلم رضا نمی دهد که قلعه را دست شان بدهم. قلعه با عشق، خشت به خشتش بالا رفته است. قلعه خانه ی عشق است، خانه آباء و اجدادی، حرمت دارد، داستان دارد، زندگی دارد. نمی دهم بکوبند و خانه ای بدون عشق از آن بنا کنند. بگذار قلعه هم عین ما، ابدی شود؛ حتی اگر ظاهرش ویرانه است.

مشخصات کتاب نگذار دوباره هیچ لعنتی‌ای هوایی‌ات کند

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : نگذار دوباره هیچ لعنتی‌ای هوایی‌ات کند
ناشر : دریچه
نویسنده : مهتاب صفرزاده خسروشاهی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 88
شابک : 9789648072280
وزن (گرم) : 95
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×