هیچ کودکی بی‌عیب نیست

هیچ کودکی بی‌عیب نیست

هیچ کودکی بی‌عیب نیست

وضعیت: غیرفعال
ناشر: صابرین

(کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان)

 

نویسنده : جیل ساوج ،کیتی کوک

   ترجمه : فاطمه آقامحمدی

 

این کتاب با هدف کمک به فرزندان در دستیابی به استعداد خدادادی آنها طراحی شده است و از والدین می خواهد از فکر کامل بودن فرزندان خود دست بردارند و اجازه بدهند که فرزندانشان در مسیری قدم بردارند که احساس خشنودی می کنند. کتاب پیش رو با ارائه راهکارها و روش های علمی در ایجاد رویکردهای مثبت برای کمک به فرزندان و رسیدن به استعداد نهایی آنها طراحی شده است و همچنین نشان می دهد که چطور همه ی کودکان سزاوارند، برای همان کسی که هستند گرامی داشته شوند.

گزیده ای از کتاب :


کودکان به شدت مشتاق اند که شناخته شوند. به همین دلیل است که کارهایی که خودشان می خواهند را بیشتر انجام می دهند. آن ها در حال کشف کردن خودشان هستند و می خواهند دیگران هم آن ها را کشف کنند. آن ها می خواهند دیده شوند، شنیده شوند و شناخته شوند. «مامان بیا ببین چه کار کردم!» این حرف اغلب از یک بچه کوچک شنیده می شود. حتی مرد-پسر شانزده ساله ام به من خواهد گفت: «مامان بیا به این آهنگی که ساخته ام گوش بده» یا «بیا این وب گاه خوب را ببین.» این ها آدم را وسوسه می کند که در این لحظات عجولانه با آن ها برخورد کند یا یک پاسخ خودکار به او بدهد. من دارم یاد می گیرم به پسرم حضور کامل داشتن را هدیه بدهم. این فقط دادن مقداری توجه نیست؛ این انگیزه ای است برای اینکه پسرم را بشناسم-واقعا او را بشناسم. کودکان می خواهند دیده شوند، شنیده شوند و شناخته شوند.

نیاز اساسی «شناخته شدن» می تواند در حقیقت از کودک در برابر تمایل والدینش برای اینکه او ویژگی هایی خاص داشته باشد، محافظت کند. من ممکن است آرزو داشته باشم که فرزندم علائق و توانایی های مشخصی داشته باشد. این هیچ ایرادی ندارد، اما اگر این آرزوها تبدیل به فرضیاتی شوند در حالی که کودک واقعا شناخته نشده است، ممکن است به او آسیبی وارد شود.

هنگامی که دیگران درباره شما گمانه زنی می کنند شما چه احساسی دارید؟ هنگامی که فردی گمان می کند شما تمایل دارید به منزل دوست خود بروید؟ یا این کیف یا جواهرات را برای مهمانی بخرید؟ یا هنگامی که شخصی گمان می کند شما سحرخیزید؟ هنگامی که تصور می کند شما ذوق هنری دارید، زیرا خانه تان زیباست؟ هنگامی که فردی گمان می کند همه خانواده شما از چادر زدن خانوادگی لذت خواهند برد؟ شاید احساس کنید به شما بی احترامی شده است. نادیده گرفته شدن؟ طرد شدن؟

مشخصات کتاب هیچ کودکی بی‌عیب نیست

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : هیچ کودکی بی‌عیب نیست
ناشر : صابرین
نویسنده : جیل ساوج ،کیتی کوک
مترجم : فاطمه آقامحمدی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 241
شابک : 9786226665414
وزن (گرم) : 267
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×