تبار مورچگان

تبار مورچگان

تبار مورچگان

وضعیت: غیرفعال
ناشر: خوب

نویسنده : چارلی کافمن

    ترجمه : زهره قلی‌پور

 

چارلی کافمن، فیلمنامه نویس، تهیه‌کننده و کارگردان مشهور آمریکایی است که در شهر نیویورک زندگی می‌کند. از کافمن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌نامه‌نویسان تاریخ سینما یاد می‌کنند که توانسته جوایز معتبر زیادی مثل اسکار، بفتا و گلدن گلوب را دریافت کند. کتاب حاضر نخستین رمان کافمن به حساب می‌آید.
تبار مورچگان روایتی طولانی از تلاش‌های جان‌فرسای یک منتقد سینمایی است که در اثر سانحه‌ای حافظه‌اش را از دست داده و حال می‌کوشد فیلمی را به یاد آورد که تنها یک فریم از آن باقی مانده. نقب زدن به گذشته از خلال هیپنوتیزم و سفرهای خیالی دور و دراز میان آینده و حال و گذشته، نشخوارهای ذهنی مداوم درباره وضعیت بشر و تبعیض‌های نژادی و اجتماعی او را بیشتر و بیشتر در گردابی از خاطرات نامنسجم گذشته و رویدادهای موهوم فرو می‌برد. در این کتاب که اولین رمان جدی نویسنده است، چارلی کافمن رمان‌نویس از پی چارلی کافمن فیلمنامه‌نویس قدعلم می‌کند و به نیرنگ‌های سینمایی و خصوصاً ژانر کمدی نیشخند می‌زند.
نویسنده پابلیشرز ویکلی معتقد است کافمن نشان داده چطور هنر می‌تواند برداشت انسان نسبت به جهان را تغییر دهد و به علاوه از طریق این شیوه نوشتاری آزاد، عقاید خودش را درباره جهان و فرهنگ امروزی بر زبان آورده و اثر پیکارسک و طنزآمیز وسوسه انگیزی خلق کرده است.

مشخصات کتاب تبار مورچگان

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : تبار مورچگان
ناشر : خوب
نویسنده : چارلی کافمن
مترجم : زهره قلی‌پور
نوبت چاپ : 1
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 908
شابک : 9786227425598
وزن (گرم) : 988
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×