متولد زمستان امسال

متولد زمستان امسال

متولد زمستان امسال

وضعیت: موجود
ناشر: هزاره‌ی سوم اندیشه
قیمت:  
350,000ريال308,000ريال

نویسنده : ویدا بابالو

 

«متولد زمستان امسال» در ژانر تئاتر ابزورد یا به روایتی دیگر معناباخته تعریف می‌شود. معناباختگی وضعیتی حادث شده ــ و نه ذاتی ــ در زندگی مدرن است؛ شرایط انسان‌های تبعید شده ای که ناگهان همهٔ توهّمات و بارقه‌های امید از روزگار شان رخت بربسته است و آدمیان در کائناتی دیگر پی موطن خویش میان زمان و‌ مکان معلق مانده و هراسانند.

این نمایشنامه درباره رابطه آدم‌هایی است که در مواجه با اشکال رابطه‌های مدرن دچار معناباختگی شده‌اند و در تلاش‌اند تا معناهای جدید خود را ابداع کنند. آدم‌هایی سر درگم و از خودبیگانه که می‌خواهند فرای روابط نسل پیشین‌شان حرکت کنند اما این مسیر هم برایشان ناشناخته است و گمگشتگی‌های بسیاری دارند. نمایشنامه در دو لایه رئال و سورئال با چاشنی فلسفه و روانشناسی آمیخته است و مخاطب را درگیر چیستی روابط می‌کند.

ضرورت نوشتن این اثر برای من به‌عنوان نویسنده روابط سردرگم امروزی است. دنیای افسارگسیخته‌ای که در آن مدام پیچیدگی رابطه‌ها و برقراری ارتباط بین فردی سخت و سخت‌تر می‌شود و هر روز به تعداد انسان‌های تنها افزوده می‌شود؛ تنهایی محصولی از زندگی مدرنیته که آدم‌ها را در لاک خود فرو برده است. درواقع شخصیت‌های نمایشنامه «متولد زمستان امسال» انسان‌های رها شده و تنهایی هستند که در فضای مالیخولیایی نمایشنامه در دایره بیهودگی و نیستی غوطه‌ورند و همین داستان مرا ترغیب کرد تا درباره‌شان بنویسم.» -منبع

مشخصات کتاب متولد زمستان امسال

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : متولد زمستان امسال
ناشر : هزاره سوم اندیشه
نویسنده : ویدا بابالو
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 80
شابک : 9786229429020
وزن (گرم) : 100
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×