زمستان در راه است

زمستان در راه است

زمستان در راه است

وضعیت: غیرفعال
ناشر: کتاب کوله‌پشتی

نویسنده : گری کاسپاروف

    ترجمه : امیرحسین فاضلی‌مقدم

 

صعود ولادیمیر پوتین – سرهنگ سابق کا گ ب – به ریاست جمهوری روسیه در سال 1999 یک سیگنال قوی بود که نشان می داد این کشور از دموکراسی دور شده است. با این حال، در سال‌های میانی – در حالی که آمریکا و دیگر قدرت‌های پیشرو جهان همچنان از او راضی می‌کردند، پوتین نه تنها به یک دیکتاتور بلکه به یک تهدید بین‌المللی تبدیل شد. پوتین با منابع عظیم و زرادخانه هسته ای خود در مرکز تهاجم جهانی به آزادی سیاسی و نظم جهانی مدرن قرار دارد.

برای گری کاسپاروف هیچ کدام از اینها خبری نیست. او بیش از یک دهه از منتقدان سرسخت پوتین بوده و حتی در انتخابات مسخره ریاست جمهوری سال 2008، اپوزیسیون طرفدار دموکراسی را رهبری کرده است. با این حال، سال‌ها مشاهده پیش‌گویی‌های کاساندرا در مورد نیات پوتین، کاسپاروف را با حقیقت تاریک‌تری مواجه کرده است: روسیه پوتین، مانند داعش یا القاعده، خود را در تقابل با کشورهای آزاد جهان تعریف می‌کند.

همانطور که پوتین روز به روز قدرتمندتر شده است، تهدیدی که او ایجاد می کند از محلی به منطقه ای و در نهایت به جهانی تبدیل شده است. در این کتاب فوری، کاسپاروف نشان می‌دهد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی یک نقطه پایانی نبود، بلکه فقط تغییر فصل بود، زیرا جنگ سرد به یک بهار جدید تبدیل شد. اما اکنون، پس از سال‌ها رضایت و قضاوت ضعیف، زمستان دوباره فرا رسیده است.

زمستان در راه است که با نیروی هوش، اعتقاد و امیدهای کاسپاروف در سطح جهانی به کشورش بحث می‌کند، پوتین را همان چیزی که هست نشان می‌دهد: یک خطر وجودی که در یک دید آشکار پنهان شده است.

مشخصات کتاب زمستان در راه است

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : زمستان در راه است
ناشر : کتاب کوله‌پشتی
نویسنده : گری کاسپاروف
مترجم : امیرحسین فاضلی‌مقدم
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : گالینگور - رقعی
تعداد صفحات : 328
شابک : 9786004615792
وزن (گرم) : 398
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×