مکبث

مکبث

مکبث

وضعیت: موجود
ناشر: گوتنبرگ
قیمت:  
1,130,000ريال1,017,000ريال

نویسنده : ويليام شكسپير
   ترجمه : رضا اسكندری‌آذر 

 

میل به قدرت، زمینه‌ساز جنگ‌های خونین و هولناکی شده است و بسیاری برای دستیابی به سلطنت و قدرت، جان افراد بی‌گناهی را گرفته‌اند. کتاب مکبث یک تراژدی متعلق به سده 16 میلادی است که در آن نشان می‌دهد علاقه به قدرت، چه پیامدهای ویران و هولناکی برای همگان دارد و عاقبت زورمداری و قدرت‌طلبی را چه خواهد بود.


ویلیام شکسپیر، شاعر، نویسنده و نمایشنامه‌نویس بزرگ انگلیسی است.  او در سال 1564 در شهر استراتفورد انگلستان دیده به جهان گشود و غسل تعمید داده شد. ویلیام به خانواده‌ای اشرافی تعلق داشت. پدر او از مسئولان دیوانی بود و مادرش فرزند یک زمین‌دار متمول محلی.  او در شهر خودش استراتفورد دوران مدرسه را پشت سر گذراند. در سن 18 سالگی با آن هتوی ازدواج کرد. آن 8 سال از شکسپیر بزرگ‌تر بود. آن و شکسپیر از این ازدواج صاحب سه فرزند شدند. سوزانا اولین فرزند حاصل از این ازدواج  بود و پس از آن در سال 1585، آن دوقلوی پسر و دختری به دنیا آورد.

شکسپیر پس از ازدواج به شهر لندن رفت تا کار کند. زندگی او در لندن با فقر و تنگ‌دستی فراوانی  همراه بود به طوری که ویلیام با آن تبار اشرافی‌اس مجبور شد در ابتدا به نگهبانی از اسب‌های افرادی‌که به سالن‌های تئاتر می‌آمدند، مشغول شود تا بتواند زنده بماند. ویلیام علاقه فراوانی به بازیگری داشت و بالاخره  توانست به عنوان عضوی از گروه هنرپیشگان لرد لستر، روی صحنه تئاتر برود. او علاوه بر این کار، به نوشتن و ویرایش نمایش‌نامه‌های این گروه تئاتر نیز مشغول شد. استعداد خارق العاده ویلیام سبب توجه دربار و شخص ملکه الیزابت اول به او می‌شود و دربار انگلستان از این نویسنده با استعداد حمایت می‌کند و دوران فقر و تنگدستی شکسپیر به پایان می‌رسد. ملکه الیزابت اول، فرمانروایی تحول خواه بود که کمک مشاوران خود، زمینه ساز تغییرات اساسی‌ای در انگلستان شد، سیاست خارجی این فرمانروا تهاجمی نبود به همین دلیل انگلستان در مدت زمان زمامداری او، آرامش و صلح را تجربه کرد. حمایت ملکه از نویسندگان و هنرمندانی نظیر شکسپیر، دوره‌ای طلایی برای رشد فرهنگ و هنر را در انگلستان ایجاد می‌کند.


 

مشخصات کتاب مکبث

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : مکبث
ناشر : گوتنبرگ
نویسنده : ويليام شكسپير     
مترجم : رضا اسكندری‌آذر
نوبت چاپ : 1
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 126
شابک : 9786225773141
وزن (گرم) : 115
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×