فرهنگ توصیفی مطالعات ادبی

فرهنگ توصیفی مطالعات ادبی

فرهنگ توصیفی مطالعات ادبی

وضعیت: موجود
ناشر: علمی
قیمت:  
5,500,000ريال4,950,000ريال

(فرهنگنامه‌های زبان‌شناسی 13)

 

نویسنده : کورش صفوی

 

این فرهنگ به توصیف و معرفی مهم‌ترین اصطلاحاتی اختصاص یافته است که مورد نیاز این گروه از شیفتگان مطالعۀ ادب فارسی از منظر زبان‌شناسی‌اند. توصیفی که برای هر مدخل این فرهنگ به دست داده شده است، با نگرشی انتقادی و مبتنی بر مختصات زبان‌شناختی به دست داده شده تا در نهایت این نوشته را به ابزاری در اختیار این مجموعه از دانشجویان مشتاق زبان‌شناسی مبدل سازد.

تمام اصطلاحات، چه سنتی و چه نو در این کتاب توصیف می‌شود و سپس ارزش شگردهای هنری هر یک از دیدگاه زبانشناسی مشخص خواهد شد و درباره آنها به شکلی کوتاه و اجمالی سخن گفته شده است. همچنین در این مجموعه تمامی مدخل‌ها از میان اصطلاحات کهن و جدید مطالعات ادبی استخراج شده و سعی گردآورنده بر آن بوده تا از منظر زبان‌شناسی تعریف و توصیف تازه‌ای برای این فنون و صناعات به دست داده شود.

شیوۀ نگارش این فرهنگ بدین صورت است که مدخل‌هایی که در متن توصیف مدخل دیگری کاربرد یافته‌اند، با نویسۀ سیاه تایپ شده‌اند تا مخاطب بتواند از توصیفی به سراغ توصیف دیگری برود. در بسیاری از موارد که امکان آن وجود داشته، معادل انگلیسی دقیقی برای مدخل‌ها ذکر شده و در پایان به صورت نوعی واژه‌نامۀ انگلیسی ـ فارسی مرتب شده است. کتابنامۀ پایانی این فرهنگ، فهرست منابعی را دربر می‌گیرد که در نگارش این مجموعه به کار مؤلف آمده‌اند.

مشخصات کتاب فرهنگ توصیفی مطالعات ادبی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : فرهنگ توصیفی مطالعات ادبی
ناشر : انتشارات علمی
نویسنده : کورش صفوی
نوبت چاپ : 1
تاریخ انتشار : 1395
نوع جلد و قطع : گالینگور - رقعی
تعداد صفحات : 614
شابک : 9789644043253
وزن (گرم) : 846
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×